GÖZLERİNDEKİ CANAVAR

/
18 Yorumlar

     Yanlış bilmiyorsam kitap yüzünden baya olay çıktı. Dedikodulara şöyle bir göz attım ama dedikoduya bakarken spoilere maruz kalmamak için hemen gözlerimi ayırdım. Çıkardığım sonuç seveni de nefret edeni de çok. Bense sevenlerin neden bu kadar çok sevdiğini, nefret edenlerinde neden bu kadar nefret ettiğini anlayamadım.


       Karissa 18 yaşında bir üniversite öğrencisi. Yolu bir şekilde Ignazio Vitale isimli esrarengiz bir adamla kesişir. Adam 38 yaşındadır. (Tepki toplayan kısımlardan biri. Evet yaş farkı baba kız olacak düzeyde farkındayım bir yandan itici bir fikir gibi gelir diğer yandan aşk bu sorgulanmaz diyorum. 25 yaşında bir kadının karısına Brad Pitt`i getir, adama aşık olmazsa eleştirmeye devam edin derim.) Karissa adamın gizemli tavırlarının farkında olsa da ondan uzak durmayı başaramaz. Sonuç adama aşık olur. Naz`ın ise bitmek bilmeyen, olur olmadık zamanlarda ortaya çıkan işleri vardır. Karissa okul ve ilişkisini dengede tutmaya çalışırken bir yandan da bu gizemli adamı tanımaya çalışmaktadır. Sonuç son elli sayfaya kadar çözülmüyor bu adam. 


       Karissa oldukça fakir bir öğrenci. Bursunu kaybetmemek için çalışması gerekiyor ama Naz hayatına girdikten sonra hayatının merkezi o oluyor. Nasıl olmasın. Adam tam bak ben tehlikeliyim, düzelt beni diye bağırırken, Naz`ın ağzından beni düzeltemezsin lafları çıkıyor. Naz zengin ve çok güçlü bir adam. Gittiği her yerde sonsuz bir saygıyla karşılanıyor. Bir taraftan da başta paranoya gibi gelen bazı garip halleri de var. Kitap boyunca adamın ne işler çevirdiğini merak ediyorsunuz ben sırf bu sebepten dolayı elimden bırakamadım. Tahminlerde bulunabilirsiniz, kızın körlüğü ve salaklığına kızabilirsiniz ama o son elli altmış sayfa bambaşka bir şey. 


         Her sayfa o son elli sayfa için yazılmış resmen. Naz karakteri cinsel tarafı bir köşeye bırakırsak neşeyi içinde barındıran, zeki ve esprili bir karakter esasen. Karakteri sevdim mi? Sevdim evet. Rahatsız edici yerleri vardı ama bu onun çizgisi olan bir karakter olduğu gerçeğini değiştirmez. Kitap boyu çizilen karakterden insan ister istemez etkileniyor ve sertliğinin altındaki sebebi arayıp merak ediyor. Kızın zaman zaman adamın gözlerinde gördüğü canavarın sebebini düşünmeden edemiyorsunuz. Geçmişini, hayatındaki insanları Karissa ile birlikte merak ediyorsunuz. Ama şu var ki bu kız cidden salak dediğim yerler oldu. At gözlükleriyle hep görünen kısmı görmekle yetindi. Arkasına bakmadı, şüphelenmedi dahi. Bu ne sonsuz güven, azıcık silkelen biraz dik dur dedim ama duymadı.


       Kitabın cinsel boyutuna gelirsek erotik kitap çok okudum o popüler dönemin etkisiyle. Ama bur da öyle açık saçık sahne görmedim. Olaydan çok hisler anlatılmıştı. Kaldı ki öyle sayfalarca detaylıca anlatılan bir olayda yoktu. Basılan erotik kitaplardan en erotik olmayanlarından biriydi bence. Çünkü ne bir elli tondu ne de Crossfire serisi. Tecavüz meselesini okudum yorumlarda kitapta bekledim ama o tip bir şey yoktu. Çünkü çiftin tarzı buydu, daha sert. Çevirmen mi yoksa yazardan kaynaklımı bir yerde tecavüz geçti ama kız halinden memnundu ve adama sarıldı yattı.


      Yazar bir şekilde hikayeye bizleri bağlamış. Kadın karakterden hiç hoşlanmadım ve feminist yanımı delirtti. Kendisine saygısı çok olan bir karakter değildi, sonlara doğru ancak açıldı. Kitabın devamı var mı hiçbir fikrim yok. Final burda bitti tamamlıktı da, devamı gelecek aklımdaki her soru aydınlanacaklıktı da. Adam prens mi, yoksa hikayenin canavarımı ben karar veremedim. Ancak kitap ortalama düzey der kararı tabi ki sizlere bırakırım. Koca okumalı günler.

Not: Resim çekmeye üşendim yine =) Şarkı paylaşmadığımı fark ettim son dönemde ama şu sıra sürekli aynı şarkıları dinlediğimi fark edip vazgeçtim =)



Benzer Yazılar

18 yorum:

  1. Başta belki bir okurum diye düşündüm ama kadın karakterin kendine saygısı yoksa o zaman... Mmmh... Yok okuyamam. Ben sırf Ana karakterinin kendine zerre saygısı olmayan biri olmazsı sonucunda aldığım 3lü elle ton serisinin ilk kitabını bitiremedim bile. Muhtemelen bu kitapta da kafayı yerim bir de aradaki 20 yaş var tabi. Tamam yaşı takan biri değilim ama onca deneyimi olan bir erkeğin o yaşta bir kızla cinsel ilişkiye girmesi sanki hepsi için değil de ilki için zorlama gibi geliyor. Kız küçük çünkü kaldırılması kolay az çok. Belki sevmeyen kesim de ilk ilişkilerini kızın anlamadığı bir tecavüz olarak görüp ondan sevmemişlerdir. Emin olamadım ama neyse artık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chadaqiel,
      Şu durum var artık bir çok yazar bu tip kadın profili çiziyor ne yazık ki. O kadar çoklar ki. Sırf meraktan okudum. Tecavüz olarak görmekten değil. Çeviriden mi bilmiyorum bir yerde tecavüz geçiyor kitabın ortasında birliktelik için ama kız halinden memnun. Kaldı ki diğer kitaplara nazaran üstü kapalı anlatılmış. Ama evet yaş çok. Ama o yaş olmasa kitabın matematiği, kurgusu giderdi.

      Sil
    2. Evet kesinlikle! Yıkıyor beni bu durum ama yapacak bir şey yok. Hani nerde o güçlü, ayakları üzerinde duran kararlı kadınlar? Şimdi hepsi neredeyse hepsi kendi fikirleri olmayan, karşısındakini her zaman kendinden önde tutan, suskun tipler. "O gitmesin yeter" düşüncesinden kusacağım yakında.
      Tek bir yerdeyse belki cidden çeviridedir sorun bilemedim. Çevirmen bir ara arkadaşından falan yardım aldıysa dil değişiminden olmuş olabilir o da

      Sil
  2. merhaba bloğunuzu çok beğendim ve takibe aldım !! bende beklerim takibe alırsanız seviniriim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beauty beybi,
      Teşekkürler =) Tabi gelirim bende =)

      Sil
  3. Okuma planlarıma dahildi ama ... Yorumlarından sonra bilemedim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İpk,
      Açıkçası okumazasan pek bir şey kaybedeceğini düşünmüyorum. Onun yerine okumadıysan Aşka Var Mısın? (Natasha Boyd) kitabını tavsiye ederim =)

      Sil
  4. hımmm biraz yazlık kitap önerseneeeee :) eğlenceli olsun dex yayınları da olabileer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Dex`ten kimi öptüğüne dikkat et güzeldi. Şeytanlar falan vardı.
      Hep seni bekledim ve kış güneşi romantiktir eğlencelidir.

      Sil
  5. bi liste yap olur mu yaaa yazın okumak için. bi deeee benim twitıra gelsene ben daha yeniyim bulamıyoom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Site açmışsın onu gördüm :D
      Liste yaparım ki sana ben. Hatta bak Pucca oku sever misin bilmem komik oluyor.
      Gölgeler vardı yabancı yayınlarından. Duygu var bak o da güzel müpteladandı o da. Vefa Enver kitapları da komiktir tam yazlıktır =)

      Sil
  6. bi liste yap olur mu yaaa yazın okumak için. bi deeee benim twitıra gelsene ben daha yeniyim bulamıyoom :)

    YanıtlaSil
  7. pukka tümünü okudum yaaaa. diğerlerine bakcam taam. site açtım bi de bloguma baksana sağda face twit ve yeni insta da açtım pin de açtım yavaş yavaş içini dolduruyom üye ol işte istersen ben daha arkadaşlarımı bulmayı beceremedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Çözersin sen =) Üye olurum tabi =)
      Şu okul bitsin rahat bırakmam seni =)

      Sil
  8. son yazımda mimledim seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Baya geç kaldım affedersin dimi? Ay son yazıma baksana birde =)

      Sil
  9. Ne kasıntı bir karakter din sen, Ruhsuz Vitale :) ve Karissa nefret ettiğim kadın karakterler arasında yerini aldı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satıgül,
      Sinirden delirtti zaten. Sorgulama hiç yok ya =) Adam zaten laf aramızda psikopattı =)

      Sil