SÖYLEYECEK BİR ŞEYLERİM VAR

/
14 Yorumlar
Ne kadar şey yazarsam yazayım ya da söylersem söyleyeyim olanların birini bile değiştirmeye gücüm yok. Korku filmi gibi ama olanlar geçek. Aklımdan geçense onun yerinde bende olabilirdim. Onun annesinin yaşadığı acıyı benim annem yaşayabilirdi. Bir insan bir insana bunu nasıl yapar ben anlamıyorum. Çok canice ve bunu yapanlar nasıl insan olur onu da anlamıyorum. Nasıl bu hale geldik onu da anlamıyorum. Meğer anlamadığım o kadar çok şey varmış ki. Ben bu ülkede doğdum. Ne yazık ki ben bu ülkede bir kadın olarak doğdum. Daha yedi sekiz yaşındayken anneme bu kızlarını böyle giydirme diyenler oldu biz güldük geçtik. Büyüdüm sonra bana mini etek giyme, dar pantolon giyme, aman yakası açık giyinme, aman şunu bunu yapma dediler. Ben yine umursamadım. Sonra bunları giymem halinde başıma gelen her şeyi hak ettiğimi düşünen bir olgu oluştu. Onların gözünde bedenim bir cinsel objeden başka bir şey değildi. Kadındım ve sınırlarımı bilmeliydim. Erkek egemenliği altında yaşamalıydım, onlar ne derse o olmalıydı. Uymayanlar sokak ortasında dövüldü, bıçaklandı. Sokak ortasında sözlü tacize uğradık, sesimizi çıkarmadan uzaklaştık. Kafa tutarsak daha fazla başımıza neler gelebileceğinden endişelendik, endişelendim. Toplu taşıma araçlarında, ıssız yollardan, havanın karamasından koktuk. Biz kadınlar korkularla büyütüldük. Benim annem her gün eve girene kadar endişeleniyor, aslında tüm anneler endişeleniyor. Ne yazık ki bazı anneleri tüm endişeleri kabusu oluyor. 5 yaşındaki kız çocuğu da, etek giyen kadında, başını kapatan kadında bu ülkede tacize uğruyor. Mini etek giydiysen giydiğin için suçlanıyorsun. Kapalıysan veya çocuksan sessizce üzerini örtüyorlar ki kolayca işin içinden sıyrılabilsinler. Zaten suçlu her halükarda sensin. Çünkü kadınsın. Erkeklerden tarafından psikolojik ve fiziksel tacizlere maruz kalıyoruz. Onları yetiştiren hemcinslerimiz bir yerlerde hata yapıyor. Bazı hemcinslerimiz yapılanları “hak etti” şeklinde yorumluyor, bazıları kendi hemcinsi için ağıza alınmayacak laflar söylüyor. Bunun dindar olup olmamayla, kadın veya erkek olup olmamayla alakası yok. İnsan olmak başka bir şey ve onlar anlayamadılar. Kızgınlığım bu çirkin şeyleri gerçekleştiren, onlara alkış tutan, haklı gören, ceza vermeyen herkese. Müslüman ol olma, erkek ol olma, neyi kimi destekliyorsan destekle umurumda değil. Umurumda olan tek şey gerçekten insan olup olmaman. Çocuklara dokunma, kadınlara dokunma. Tahrik ediyor bahanesi arkasına sığınma iğrençsin çünkü.

Gönül isterdi ki her zamanki gibi kitaplarımdan, filmlerimden bahsedeyim. Olmadı. Son dönemde kafamın içinde kocaman baskılar var. Giyinirken, gülerken üç defa düşünür oldum. Önceden umursamayan ben aman ne derler endişesine kapıldım. Salak bir iddiaya girdim kaybedince kafamdaki tabuları alt etmek için bir fotoğraf koymamı söyledi, ceza olarak gördüm. İki gün bitsin diye dua ettim, utandım. Neden mi? Biri bir laf eder, ayıp der, ahlaksız der diye çok endişelendim. Sonra bu olanları gördüm ve kendim için üzüldüm. Ne zamandan beri sindirilmeye bu kadar hazır oldum ben? Ne zamandır doğru olmadığını bildiğim halde boyun eğdim. Üzerimizde hissettiğimiz bu baskıya boyun eğdiğim için çok özür diliyorum. Ben o şortu sokakta da giyiyorum. Bu benim bedenim. Üzerine ne geçireceğimi kimseye sormak zorunda değilim.

Benim içini önemli olan “insan” olmaktır. Kadın bedenine saygı duyun. Kadınlara ve çocuklara dokunmayın. Dövmeyin, yaralamayın, taciz etmeyin, tecavüz etmeyin, suçlamayın, canlarına kast etmeyin. Tüm bunları yapıp bahaneler altına sığınmayın.

Özgecan Aslan Allah`tan rahmet,  ailesine ve tüm sevdiklerine sabır diliyorum.


Benzer Yazılar

14 yorum:

  1. Oğlunuz olacak denildiği zaman daha çok sevinen bir ülke değil mi zaten burası? Namuslarını açık seçik giyinerek kirletecek onların yüzlerini yere eğecek kızları olmamasına sevinener... Aslında erkeklerde suç yok ki zaten. Ruj sürersin suçlu olursun hamile kalırsın tahrik edersin burnun görünür tecavüze uğrarsın yetmezmiş gibi rıza dayalı derler... Söylenecek söz yok bu vahşete. Dediğin gibi bizde olabilirdik o araçta. Allah rahmet eğlesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romantik Optik,
      Yapan erkek yargılayan erkek yasayı koyan erkek. kadın bu işin sadece kurban kısmında rol alıyor.

      Sil
  2. Eger dilediğimiz gibi giyinmezsek konuşmazsak toplum baskısına yenik düşersek bu aşağılıklar hızla türeyecek. Kadın olmak utanılacak bir şey deği ne de olsa. Allah ruh hastası canileri ıslah edemiyorsa belasını versin tez vakitte ölmeyi diletecek acılar yaşatsın ama ölemesinler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maya,
      Toplum baskısı sadece kadına var. Bir erkeğin bile toplum baskısından şikayetçi olduğunu duymadım ben.

      Sil
  3. Bir yorum yaptılar konuyla ilgili.
    "Bazı kadınlar da hak ediyor orasını burasını açıyor." Diye.
    Lan dedim senin uzvunu kesip boynuna asıp öyle doşaltırmalı sokaklarda.
    Erkeklerin sürekli ereksiyon olduğu, kahkahadan, kadının kıyafetinden, sözünden hemen etkilenmesinde sorun yok da her şey kadında.
    [Yaradılış meselesi; etkilenme daha fazla erkeklerde, diyenler vardır muhakkak, o zaman onlar kendini ehlileştirmeden sosyal ortamlara çıkmasın. der çeker giderim.]

    Bunları konuşmaktan utanıyorum ya.
    O şeref yoksunu yerine utanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muptezel,
      Ben hiç şort giyen erkeği taciz ettiğimi hatırlamıyorum. Hormonlarına sahip çıkmayı öğrenecekler.
      Onların ki çaldıkları minareye kılıf uydurmak.

      Sil
  4. İşin acı tarafı ne biliyor musun? Bu erkekleri yetiştirenlerde biz kadınlar!!! Peki sorun nerede? Neden böyle sonuçlar çıkıyor ortaya? Neden erkek egomanyasonda her şey? Bu adamları biz kadınlar eğitiyorsak sonuç bu olmamalı!!! Erkek annesi olarak diyorum ki; erkek çocuk yetiştiren kadınlar bir daha düşünmeli '' nerede hata yapıyoruz?'' Diye... İçim yanıyor... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,
      Yetiştirirken eşit yetiştirmiyoruz. erkeğe göster kıza ayıp diyoruz.
      erkek kardeşim var benimde. annem bizi büyütürken mavi ile pembe farkını bile söylemedi. okulda öğrendim ben kız pembe sevmeliymiş. Erkek kardeşim okulda öğrendi en sevdiği rengi artık sevmemesi gerektiğini. Annede okulda önemli.

      Sil
  5. İfadesini okudum, değiştirilmiş ifadesini de okudum. O kadar ağladım ki... Bir insan bunu nasıl yapar, nasıl normal bir şey anlatıyor gibi anlatır... Bzim anlayabileceğimiz bir boyut değil bu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maoria M,
      Sokakta kaç tanesi dolaşıyor acaba. =(

      Sil
  6. Özgecan'dan sonra kaç haber daha yayınlandı. Sevgisilini ezerek öldüren, eşini 52 parçaya ayırıp sonra da karakola gidip eşim eve gelmedi diyen, döven söven off gerçekten içim acıyor :( O kadar çok yerde yanlış yapılıyor ki neresinden tutsak elimizde kalacak. Ve en önemlisi de hukuk sistemine inancımız yok, vicdanlarımız bu adam gereken cezayı alacak diyemiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dördüncü Tekil Şahıs,
      Her biri tek tek serbest kalınca inanç falan kalmıyor. 3. sayfa haberleri 3 sayfaya sığmaz oldu.

      Sil
  7. off ya bizim ülke akıllancak mı ya.

    geçen yıl hatırlıyon mu blogunu temasını o da şirindi ki ama şimdi çok cool valla bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Zor çok zor.
      Çok pembikti yaa. Ben aslında pembe hiç sevmem =)

      Sil