PARKTA GÜZEL BİR GÜN

/
6 Yorumlar

     Arkadaşımın Mert Fırat hayranlığının ısrarına kapıldım oyuna giderken. Mert Fırat hayranlığım yoktur. Oyunu merak ettiğimden ve uzun zamandır da hiçbir oyun izlemediğimden gitmiştim. Ama oyuna da oyunculara da bayıldım. 


      Ortalama 75 dk olan oyunun konusuna gelirsek, Olivia ve Arthur sıradan güzel bir günde kendilerini parka atarlar. Olivia gazetesini karıştırır, Arthur sporunu yapar. Anlayacağınız parkın keyfini çıkaralım modundadır. Ardından sahneye Sınır Muhafızı gelir ve ikisinin arasına ülkenin yeni sınırını yerleştirir. Oyunumuzdan bu andan itibaren hareketlenir. Giriş kısmını kapatarak gelişmeye geçen oyun nasıl bitti anlamadım ben.


       Oyun farkında olduğumuz olmadığımız bir çok konuya değiniyor. Evet oyunda çok gülüyorsunuz ama gülerken her dakika dokundurulan noktaları düşünüyorsunuz. Hayatın ördüğü sınırları sorgulatırken, bir bakmışız çiftlerin sınırlara dayalı ilişkilerini, fedakarlık boyutlarını sorguluyorsunuz. Toplumun farklı kafalarından çıkan düşünce kalıplarını temsil eden karakterlerle karşı karşıya kalıyorsunuz. Bir taraf evrensellik, apolitiklik varken bir tarafta politiklik, dünyayla daha ilgili olma, bir tarafta otorite simgesi varken, bir tarafta ben otoriterelere bağlı yaşamak istemiyorum diyenler. Ben sadece yaşamak istiyorum, nefes almak, eğlenmek, düşünmek... Oyun boyunca görmezden geldiğiniz bir çok soruyu size sorduruyor. Ne kadar özgürüz, tüm bu sınırlara ihtiyaç var mı, otorite kim ve daha fazlası. Oyunda Olivia biz insanız dedi, seyircilerse ördekti. Sınır polisine göre ördekler ve balıklarda sınırlarını geçmemeliydi. 


      Oyunculukları çok beğendim. Didem Balçım sahnede hakikaten göz dolduruyordu. Mert Fırat`ı ilk defa komedi oynarken isledim ve çok başarılı buldum. Tiplemesi, şivesi, mimikleri çok iyiydi.  Volkan Uyumlu karakterinin inişleri ve çıkışları arasında geçişleri çok iyi yansıttı. Oyunun temposu hiç düşmedi. Sonunun nasıl geldiğini ben anlamadım zaten. Dekor açıkçası pek bir sönük geldi ama sahneyi gerekli gereksiz kalabalıklıkla doldurmaktan iyidir diye düşünüyorum. Oyun bir yandan da bana rahmetli Kemal Sunal`ın Propaganda filmini de anımsatmadı değil.

       Oyunu Moda sahnesinde izledim ve beğendim. Oyundan sonra Mert Fırat`la kısa sohbetimde şansım ve bonusumdu. Oyun biletleri öğrenciler için 25 lira tam bilet 35 lira. Online satış mevcut. 



Benzer Yazılar

6 yorum:

  1. Bendebtiyatroya gitmeyeli epeyce olmuş, yazını görünce farkettim:( Fırsat yaratmalıyım:) Ne iyi etmişsin... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,
      Bende bayadır gitmemiştim. Özlemişim. Ama karar verdim ayda bir oyuna gideceğim

      Sil
  2. Mert Fırat'ı çok seviyorum, canlı performansını izlemek güzel olsa gerek :)
    oyunun adı da çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      Mert Fırat hayranlığım yoktu ama canlı performansı çok iyiydi. Birde komedi oynaması ve yakıştırması daha çok hoşuma gitmiş olabilir.

      Sil
  3. Mert Fırat'ı ve oyunculuğunu çok beğeniyorum ben de :) Sohbet fırsatı bulman ne güzel olmuş. Ben tiyatroya gitmeyeli seneler oldu sanırım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pinquitte,
      O zaman kesinlikle parkta bir gün ile başlamanı öneririm =) Umarım sende benim kadar seversin =)

      Sil