CAMBAZ

/
18 Yorumlar

     Eğlenceli bir kitapla daha geldim. Malumunuz güldüren kitapları severim. Yazarın da okuduğum ilk kitabı. Kapağından vaat ediyordu eğlenceyi ben de dayanamadım. “inat uğruna evlenilir mi?” demiş kapakta. Ben yok dedim ama çiftimiz benimle aynı düşünmediği için iki deli arasında pinpon topuna dönüyoruz.


     Aktan ve Gecem birbirinden inatçı ve kör bir çiftimiz. Tüm arkadaşları onların sürekli didişmesine alışkın. Okuyucu sizde kendinizi Fight Club`ın sözlü versiyonuna hazırlanın. İkisinin de de bavul bavul laf var. Zaten başlarına ne geldiyse o çenelerinden ve inatlarından geldi. Bir tartışma sırasında inatlaşmaları onları bir evliliğe kadar getirir. Gecem pek önemsemese de Aktan bir taşla birkaç kuş vurmaya hazır bir avcı olarak işi ciddiye alır. Sonuç düğün. Zaten kitapta düğün sahnesinden başlıyor. Geri dönüşle de bu hale nasıl geldiklerinden bahsediyor.


     Gecem kapaktaki karakter ile birebir tasvir edilen bir doktor. İnatçı, akıllı, kurnaz, intikamcı, yaramaz ve daha bir sürü şey. Aşk hayatında, hayatta olduğu kadar ise cesur değil. Aktan`la bundan bir keç yıl önce denemişler ve sadece “bitti” mesajıyla ilişkileri yerle yeksan olmuş. Gecem o günden sonra Aktan`la zıtlaşmaya başlamış. Kitabın ilk sayfalarından öğrenebildiğimizde bu kadar.


      Aktan çapkın, haylaz, tatlı dilli, fevri, intikamcı ama hala aşık. Başarılı bir avukat, hoca. En sevdiği şey ise bizim kızılı delirtmek. En nefret ettiği şey çilek. Bir “Bitti” yazmış ve o günden sonra işler karışmış ve durulmak bilmemiş. Evlilikse onun birden fazla kuşu. Ama sanmayın ki Gecem o evlilikte Aktan`a ezilen bir tip olur. İşin güzel tarafı da bu. Hikayeyi olaylar sıradanlıktan kurtarmış. Kalıp olmuş hikayelerden sıyırmış. Yazar iki deli karakter malzemesini çok iyi değerlendirmiş. Hem bu Aktan`da kitaplarda gördüğümüz o tipik erkeklerden değil. Olabildiğince normal. Tam bir erkek beyni hani.


      Kitapta bolca eğlenceli yan karakter var. Gecem ve Aktan`ın anneleri tipik Türk annesi mantığı. Kolonyalarınızı ve dram çıtanızı hazırlayın. Aile ve sosyal politikalar bakanlığına bunlardan koysalar, problemsizlikten bakanlığa gerek kalmaz. Çiftin bir de ismini sayamadığım kadar bol arkadaşı var. Senin benim gibi iş, okul, çocukluk şu bu derken bir sürü isim oldu, bende oluruna bıraktım. Yalnız yan karakter deyip geçmemek lazım hepsinin kitabın eğlencesine katkısı bol.  


      Hoşuma giden yanlarından önce birkaç takıldığım kısımdan bahsetmek istiyorum. Zaman atlaması başta hoş dururken, o dönem içinde de geri dönüşlerden hoşlanmadım. Hoşlanmama sebebim ise olayının sonundan bahsedip hemen giriş kısmına alıyor. Giriş kısmı da sayfalarca sürmeyip iki sayfa sonra sonuca ulaşıyor. Bir sayfa öncesini terat okumak gibi oluyor ki, unutmaya fırsatımız bile olmamış oluyor. Neyse ki bu kitabın başlarında olurken devamında yoktu.


      Yazarın dilini sevdim, akıcı ve eğlendirici. Zorlatmadan okutuyor ve ağdalı dilden uzak durulmuş. Karakter bakış açısıyla yazılmış ve kitapta geçen karakterleri de kullanmaktan çekinmemiş. Farklı karakter geçişleri yaparken de bunu okura anında yansıtabilmiş. Birden fazla çift ve onların çeşitli problemlerini görürken, bunların kurgusal yaşam dışında da yaşanması kitaba gerçeklik katmış. Kadın aklı erkek aklı olayını bizlere eğlenceli bir şekilde sunmuş. En çok hoşuma giden kısmıysa kitabın sonunda onu destekleyen herkese kurgu içinde yer vermiş. Hepsinin sanırım Wattpad olacak kullanıcı adlarını yazmış. Bence çok hoş bir jest. Eğlenceli bir şey okuyup, kendinizi mutlu etmek isterseniz okumanızı tavsiye edebilirim. 

Uzun zamandır şarkı paylaşmadığımı fark ettim. Kardeşimin müzikale çalışıyorum diye bıktırdığı parçayı sizlerle paylaşıyorum.  If I were a rich man 






Benzer Yazılar

18 yorum:

  1. Aşklı meşkli kitaplar okumayalı epey oldu:) Madem eğlenceli diyorsun bir ara okumalı o zaman... Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,
      Bende çok okuyorum çok =) Okursan eğer merak ediyorum fikrini =)

      Sil
  2. Sitenin yeni görümünü çok hoş olmuş,hayırlı olsun :)
    fayt kulüp favorim tabikii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safransarı,
      Teşekkürler. İhtiyacı vardı buranın o değişikliğe =)
      Bende çok severim =)

      Sil
  3. Bu bende okumayı düşünüyorum eğlenceli bi kitaba benziyor Bu arada banada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minik Parıltı,
      Eğlenerek okudum ben =) Geldim bile =)

      Sil
  4. Kitap eğlenceli görünüyor, ama ban okuma isteği uyandıran senin anlatımın oldu. Çok güzel bir yazı olmuş görsellere bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylin,
      Eğlenceli eğlenceli =) Şımarmama az kaldı =) Teşekkürler =)

      Sil
  5. Yaa senin kitap tavsiyelerine bayılıyorum :) önceki tavsiyelerimi okudun mu dersen hayır henüz değil . Bu ara başka planlarım için emek vermek zorundayım. Fazla vaktim kalmıyor o yüzden. Ama yeni Kitap almak istediğimde bloğunda bir tur atacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dördüncü Tekil Şahıs,
      Planlar mı? Ay çok merak ettim. Ne zaman bahsedersin ki =)

      Sil
    2. Kendimi hazır hissetmiyorum buna daha :))

      Sil
    3. Dördüncü Tekil Şahıs,
      Ama çok merak ettim. Fısıldasan kulağıma.

      Sil
  6. Merhaba, bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğba Nohutlu,
      Hoş geldin. Gelirim gelirim =)

      Sil
  7. eğlenceli kitaplara ihtiyacım var bakacağım :)
    bir daha söylüyorum dinamik kitap tanıtımı nasıl yapılır sorusunun en iyi cevabısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      Seviyorum ben okurken eğlenmeyi. Hele bu sene strese karşı moral depom.
      Teşekkürleeeeer =)

      Sil
  8. çilek fotosu süper ya :) if ay vör e riçmen yaha bi di bi di. kitapta keyifle okunur bişiye benziyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      İştah açıyor =)
      Bizimki pratik adı altında beynimi deliyor.
      Keyifli ve eğlenceli ya =)

      Sil