BENİ YARINA BIRAKMA

/
19 Yorumlar

      Bazı ön yargılarla yaşıyoruz, bazen sadece durduğumuz yerden bakıyoruz. Yazarımız Burçin öyle bir konu ele almış ki bir çoğumuzun bakmadığı bir noktadan bizlere koca bir pencere açmış. Bunu bir de öyle bir dille anlatmış ki “ilk kitabım bu azıcık dilde acemilik çekeyim” dememiş harika bir dil kullanmış. Kitapta en beğendiğim şey ne derseniz ciddi anlamda dili. Uzun zamandır okuduğum kitaplar arasında en en iyi dile sahip kitap olduğunu açık yüreklilikle söyleyebilirim. Galiba bu yüzden kitabı beş severken on sevdim. 


      Konuya gelirsem Selma 21 yaşına girdiği gece barda bir adamla tanışır. Adamdan oldukça etkilenir ama bir daha nerde bulsun nerde görsün onu. Üçüncü sınıf mimarlık öğrencisi olan Selma`nın kapısını staj derdi çalar. Annesi de önceden çalıştığı ailenin oğlundan kızı için ricada bulunur. Selma iş görüşmesi için gittiğinde ise barda gördüğü adamı patronu olarak bulur. Evet ondan etkilenmiştir ama Selim`le ilişkisi kocaman karışık bir yumaktan başka bir şey değildir. Çünkü bizim Selim evlidir.


     Kitap iki ayrı zaman dilimiyle akışıyla devam ediyor. Biri 2012 den başlarken, diğeri 2007 yılında tanışmalarından başlıyor. Bir tık şimdiden verirken hemen ardından geçmişe dönüyor. İki farklı kitap gibi aynı kitap. Birini okurken insanda diğerini merak ettirtiyor. Kitabı okurken değişmeyen tek şey ise Selime olan kızgınlığım oluyor. Bu da beni Selimi çekiştirmeye zorluyor. Selim görüp görebileceğiniz en ama en bencil adam. Tabi bir de kör ve sağır. Adama kendi sesini bile duymuyor. Adam zaten çelişkilerle dolu. Kızı seviyor evet çok seviyor ama yok olmayınca olmuyor. Kızı hem bu kadar üzüp hem nasıl onun üzülmesine bu kadar üzülürsün anlamam. Hem kıyamıyorum diyor hem de kızın boynuna ilmeği geçirip altındaki tabureye tekmeyi basıyor. 


     Selam ah Selma. Adama aşık hem de her şeyden kendinden vaz geçebilecek kadar. Hani insan ben bunu yapmam şunu yapmam der ya aşık olunca yapıyor işte. Selma`nın geçmişte yaşadıkları mı desem yaşayamadıkları mı desem onu Selim`e daha çok bağladı. İnanın sevilmeye aç doğası bir şekilde adama olan sevgisini daha çok besledi. Belki de bu kadar sevgiye aç olmasa bunlar olmazdı demeden edemiyorum. İnsanız  zaaflarımız var. Bazılarımız yenerken bazılarımız savruluyor. O savrulanlardan. Kalbinin sesini bastırmaya çalışı bastıramayanlardan. Yoksa kızda farkında adamın ne olduğunun. Hatalarını görüyor ona rağmen seviyordu. Çünkü onun için önemli olan hissettikleri. Adamı severken yaşadı duygular. Ama yalan yok benim tüm öfkem adama. Madem düzgün bir evliliğim yok diyorsun Ayten müsveddesiyle ne diye boşanmazsın. Kızda da var tabi suç. Azıcık sopanın ucunu gösterip çirkeflik yapsan ya. Bize öğretilen ikinci kadın öyle olmaz mıydı? 


     Kitap ikici bir kadının tarafından baktırtıyor olaylara. Kaldı ki bence cesaret isteyen bir konu seçilmiş. Bir taraftan geçmişle boğuşurken bir yandan yeni gelişen olayların merakında bırakıyor. Ama sırf olay ilerlesin diye olmadık dramlar, uzatma amaçlı olmadık sorunlar çıkartmamış yazar. Öyle  karakterleri bunun içine atayım şuradan çıkarayım derdi yok. Bende bu durumu açıkçası çok sevdim. Tüm o klasikleşmiş olay zincirinden bizleri kurtarmış. Bu bir yandan da tahmin olayının önünü kapatıyor. Yani şu olur bu olur diye ettiğiniz tahminler sizi yanıltıyor. 


      Kitapta en çok dili sevdim demiştim dimi. Dili sade oturmuş ve dolu. Her cümlenin içi dolu dolu. Üzerinde düşünülmüş, kendine çeken cümlelerden ibaret. Fazlaca derin bir sevgi, fedakarlık ve suskunluk barındırıyor cümleler. Kaçmalar kovalamacalar tüm o olaylar kitabın temposunu hep ayakta tutuyor. Kitapta sevmediğim tek şey Selim. Evet yazar bilerek böyle bir karakter yazmış ama bu adamla dışarda karşılaşsam arabayla çarpıp kaçarım, kıza yaptıkları yüzünden. Diyalog sayısı yönünden başlarda zayıf gelse de sonradan daha iyi bir hal aldı. Ben diyalog okumayı seviyorum malum. Kitabın yan karakterlerini çok sevdim. Özellikle Aylin için bir kitap beklentisine girdim. Ama bu kez komedi isterim. Çünkü karakter bunu vaat ediyor. Son olarak da ben bu kapağı çok sevdim. Kırmızının bu tonuna sahip kapaklar hep daha çekici gelmiştir.  Kitabı umarım okur ve seversiniz.. Bol okumalı günler.



Benzer Yazılar

19 yorum:

  1. Tv dizisi izleyenlerde çok görülen beğeni alışkanlığı sendromu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atesinsesi,
      12 yaşından beri televizyon seyretmiyorum ama kitabı fazla mı kaçırdım dersin?

      Sil
  2. Bu aralar dizilere sardırdığım için tam bir kitap okuma özürlü oldum :( Türk yazarları okumam pek, neden bilmiyorum. "Beş Parasızdım ve Kadın Çok Güzeldi"yi okumuştum bir ara, onun cümlelerine de hayran kalmıştım. Çeviri romanlarda da o dolu ve mükemmel bir Türkçe ile harmanlanmış cümleler bulamamak kötü oluyor gerçi.
    Konusu ilginçmiş. O kadar dramı kaldırabilir miyim bilemedim. Sırf beni üzdüğü ve sinir ettiği için bıraktığım diziler var :) Selim de tam öyle bir karakter gibi :)
    Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen dolu dolu olmasına sevindim. Umarım böyle iyi yazmaya devam eder :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pinquitte,
      Bende geçen yıla kadar okumazdım ama özellikle bu ara pek bir okur oldum. Beğenmediklerimi yazmıyorum eleştirinin ucu ağır kaçar diye sanırım =) Çeviride çevirmene çok iş düşüyor ya. Güzel bir kitabı tamamen değersiz kılabiliyor.

      Sil
  3. Aylin'i bekleyenler artıyor yaşasınnn :D Selim'e uyuz olman çok hoşuma gitti çünkü ben de ondan nefret ediyorum. Orada bir Belalı Korumam mı gördüm sankiii ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romantik Optik,
      Ben yazara ufaktan baskı bile yapıyor olabilirim =)
      Evet en kısa zamanda onuda okuyacağım. Sen okudun mu? =)

      Sil
    2. Okudummmm ayy çok eğlenceliydi söyleyim :D

      Sil
    3. Romantik Optik,
      Sıradaki kitabım o zaman belli oldu =)

      Sil
  4. anlattığın kadarıyla selim'e gıcık oldum ben de :)
    yalnız görselleri ne güzel ayarlıyorsun zamska, hayran kaldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      O Selim cidden öldürmelik bir tip.
      =) galiba az önce şımardım. Teşekkürler =)

      Sil
  5. Bu aralar türk yazarlar okumaya başladım demişsin Zamskaa . Daha önce okudun mu bilmiyorum ama Fatih Murat Arsal'ın kitaplarına da bir göz at derim :)) Yeni postlarını bekliyorum... Bu kitabı da en kısa zamanda okumayı planlıyorum :)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ms. Grumpy,
      Okumuştum onu ben geçen sene. Umarım beğenirsin =) Asıl ben yeni post bekliyorum senden =) Rolleri değişmeyelim lütfen

      Sil
  6. ayyyyy yine senin fotolar de mi yaaa. ya blogunu yenilemişsin. ben yazmıyon sanıyodum yaa ne zamandır özür yaaa fıstık gibi olmuş ama fotolar daha güzel yaaa kitapların böle mi duruyor yerlerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açtığımdan beri ilk değişikliğim =) Hazır tatilken azıcık oynadım =)
      Daha yeni ısınıyorum zaten umarım yine yazmamazlık etmem =)
      yaklaşık bir aydır böyleler. normalde şifonyerimsi bir şeyin üstüne kule yapmıştım kitaplık küçük gelince. Ama kuzenimin çocuğuyla oynarken üzerime devrildi. Bende tehlikeli olabileceğini düşündüm. Ama annem durumdan fena halde rahatsız bakalım ne olcak.

      Sil
    2. Deep,
      Teşekkürler güzel iltifatların için hem =)

      Sil
  7. kitabı merak ettim. fotoğraflara bayıldım. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak Bu Harika,
      Merhaba hoş geldin =) Bende gelirim =)

      Sil
  8. Ne zor bir sınav verdiler,sevgileri ne acılardan geçti,Selim elini çabuk tutsaydı belki ir çoğu yaşanmayacaktı ama , ortaya böyle harika bir kitapta çıkmayacaktı :)

    Sen bayağı kızmışsın ama ben kızmayı beceremiyorum bu adama , sanırım bana büyü yaptı :))

    Kısacası kitaba bayıldım, Selim karakterine bayıldım ve Burçin'in kalemine bayıldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satıgül,
      Karakterleri fazlaca hayata sokmuş, sanki gerçekmiş gibi bir dünya yarattığım doğru ;=) Haklısın ama ne yapayım elimde değil. Selim`i hala öldürmek istiyorum =)
      Hem sırıtması yüzünden böyle oldun sen dimi? İtiraf et hadiiiii !
      Burçin bir tane ya =)

      Sil