BEFORE SUNRISE, SUNSET, MIDNIGHT

/
45 Yorumlar

     İnsanlar izlemek için onar yıl bekledi ama ben bir günde 20 yılı tükettim. Before Sunrise, Before Sunset ve Before Midnight uzun süredir izlemek için direndiğim filmlerden biriydi. Kız kardeşimin uzatmalı bayram tatilinde oturduk ve üçünü ardı ardına izledik. 


       Before Sunrise Amerikalı Jesse ve Fransız Celine`nin trende tanışmalarıyla alıp götürüyor kendini. Trende tartışan bir çiftten rahatsız olmaları üzerine tanışıp, sohbet etmeye başlıyorlar. Sohbet devam ettikçe ilerleyen tren Viyana`da durunca bu Jesse için ayrılma anlamına geliyor. Çünkü Jesse`nin ertesi sabah Viyana`dan Amerikaya giden bir uçağı var. Sorunu ise Celine`den ayrılmak istememesi. Çözümü ise Celine`i onun la inmeye ikna ederek buluyor. Uçuş saatine kadar Viyana`da gezecekler. Jesse`nin çünkü cebinde bozukluk dışında parası da kalmış değil.


      İkisi birlikte şehri dolaşıyorlar ve bu sırada bolca sohbet ediyorlar. Filmin sonunda da tren garında tarih ve saat belirleyip oraya tekrar gelmek için sözleşiyorlar. Şimdi bunu diğer filmlerden ayıran n derseniz pek çok şey. Çok doğal ve tüm klişelerden sıyrılmış olması ilk farklılığı. Gereksiz üçüncü şahıslardan kurtulmuş olması bir diğeri. Şehri onu da gösterelim bunu da gösterelim tarzında bir film olmaması. Neden bilmem ben hep ara plandaki şehre, mekana dikkat edenlerdenim. En can alıcı noktası ise diyaloglar, ettikleri uzun sohbetler.


       Hayata dair pek çok şeyi sorguluyorlar. Aşktan, hayallerden, şanstan bahsediyorlar. İki farklı karakteri, iki farklı bakış açısıyla değerlendiriyorlar. Onlar sorguluyor sizde düşünüp duruyorsunuz. Karakterlerinin farklılıkları her hallerine yansıyor. Onların düşünce dünyasına giriyorsunuz. Jesse`nin bir falcı hakkında düşündükleri ile Celine`nin düşündükleri arasında gidip geliyorsunuz. Filmin sıradışı bir ruhu var. İnsan ona kapılıyor işte. 


       İkinci film ise bu filmden dokuz yıl sonra çekiliyor. Filmde de dokuz yıl sonrasını gösteriyorlar. İlk film bittiğinde acaba buluşabildiler mi sorusuyla açtım ikinci filmi. O yüzden söylemiyorum ve bence bakmayın, filmi öldürmeyin. İkinci filme dair söyleyebilceklerim, yine uzun sohbetleri ve yaşlarının getirdiği konu farklılıkları. Çevre, toplumsal şeyler falan. Sonra üçüncü film ve olgun bir çift karşımızda. 


      Filmleri çok sevdim o yüzden çok şey anlatıp, heves kaçırmak istemedim. Filmi bu kadar geç izlediğim için pişman değilim. Çünkü çekerler mi bilmem ama ben 2022 falan bekliyorum öyle.  Yirmileri otuzları ve kırkları gördükten sonra ellileri görmek hakkım. İzlerken zaten her filmi açtığımda ilk baktığım yer yüzlerindeki değişiklikler. Sonra karakterlerinde ki değişim. 


     İlk resim beyaz duvarıma –annem bilmem ne bilmem ne şeyi diyor renge- asmayı alışkanlık edindiğim postit sözlerden. Onu da Deep`in Aşk Miminden çaldım. Sözler ve mim cevabı fimi hatırlattı yazmadan duramadım. Aklıma gelmişken kaçınız filmdeki Celine gibi hiç tanımadığı bir adamla o trenden inmeyi kabul ederdi?




Benzer Yazılar

45 yorum:

  1. Maşallah ard arda beyniniz filan sulanmadı ya. :)
    Neyse ben bu filmlere aklımda kalırsa tabi bir ara el atarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazik Tpc,
      çok uzun değildi ki süreleri. Hem başlayınca bırakamadık =)

      Sil
  2. Ya şimdi inebilirim inmeyedebilirim bu nerede yaşanıldığına bağlı :D İstanbul da inmem şimdi. Sen iner miydin :D ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romantik Optik,
      Adamdan etkilendiysem evet. Ama etkilenmediysem polisi arar şikayet ederdim =)

      Sil
  3. Çok iyi etmişsin bence kaçırılmaması gereken filmlerden. Hatta benim en sevdiğim ilk 10 filmi almıştım. :D Bir ilişkinin böyleolgunlaşabildiğini görmek mükemmel bişe. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lazy Otter,
      Ben azıcık geriden geldim =) Galiba filmleri bu kadar çok sevme sebebim bu. Gençlik heycanı, karar verme zamanı ve oturmuşluk hali =)

      Sil
  4. İnsan küçük şehirde yaşadığında daha fazla ve kolay güvenebiliyor sanki. Belki o deliliği yapabilirdim bilmiyorum.Çok etkilenmem gerekirdi sanırım :D
    Ama film güzele benziyo.Ben de izlerim bir ara.Belki benim aşk filmim de bu olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dördüncü Tekil Şahıs,
      Olsun. Bu film sana çok yakışır bence =) Sevip sevmediğini öğrenmek istiyorum ama izleyince söylesen olur dimi =)

      Sil
  5. Güzel filmdi:D Tatlı çift

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady,
      Bu çifti ben çok sevdim =)

      Sil
  6. aman be izlicem taam taam asdf :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plaza,
      Tek izlemekte geciken ben değilmişim anlaşılan. =)

      Sil
  7. Ben ederdim, hiç düşünmeden sanırım :)
    Aptallık kanımda var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursalkımı,
      hahaa sana eşlik edebilirim ben de =)

      Sil
  8. Bu seriyi böylesine güzel yapan biraz da geçen zamanı onlarla birlikte hissetmemiz sanırım.

    Aklımda o kadar çok cümle var ki bu filmlerden kalan ya da hareketler (mesela Celine'in o muhteşem Nina Simone canlandırması, arada izler gülerim :)

    Herkesin en az 1 kez izlemesi gereken filmlerden!!!

    **İner miydim?? O an içimdeki ses "haydi" diyorsa ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor rimel,
      Evet kesinlikle. hayatın hep karar ve dönemeç evreleri bir de.
      O sahneyi seviyorum =) Çok ta güzel şarkı söyledi kendisi yazmış diye okudum bir yerler de.
      Bende sendenim. İnerdim o ses haydi diyorsa =)

      Sil
  9. bayılıyom ben filmlereeee şirin zamskaların ilkiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      İzlemişsindir sen bunu çoktan =) Senin film kitap sergi hızına yetişmek mümkün değil. Çocukken tanısaydım sanırım büyüyünce Deep olucam ben derdim =)

      Sil
  10. Bizim eskilerden Metin Erksan'ın-Sevmek Zamanı filmini bir de izle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhsuz Atmaca,
      Duydum ama izlemedim. siyah beyazmış da =)

      Sil
    2. İzle sonra bana görüşünü bildir. :)))

      Sil
    3. Ruhsuz atmaca,
      Vizelerden sonra haber veririm =)

      Sil
  11. Sende olmasan hepten filmsiz kalırdık he :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. safransarı,
      Ben az izliyorum ki. Deep`i görmüyor musun sen hiç =) ne izlesem dediğimde açıp ondan bakıyorum ben =)

      Sil
    2. yok, deepe bakmıyorum ben :)
      sen ihmal etme yine de yaz aklına esince, geçen "can dostum" u izledim çok beğendim. izlemediysen tavsiye ederim.

      Sil
    3. safransarı,
      İzlemedim ve sanırım çok şey kaybediyorum =)

      Sil
    4. evet, izlediğinde bana hak vereceksin :)

      Sil
  12. http://muhammedarat.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  13. ben merak ettim filmleri en kısa zamanda izleyeceğim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maviye iz süren,
      Umarım beğenirsin =) gerçi bence sen bayılacaksın ya neyse =)

      Sil
  14. Bakıyorum da izlemediğim , okumadığım tonlarca şey var :D Bazen çok okuduğumu ve çok izlediğimi sanıyorum ama blog arkadaşların paylaştıklarını görünce aslında hiç bir şey yapmamışım onu görüyorum. Listeme aldım izleyeceğim efendim. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emrah,
      Bende yaaa. sürekli yeni şeyler okuyorlar izliyorlar.

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. loverK,
      bende, umarım katil çıkmaz =)

      Sil
  16. İnmezdim sanırım. Ya da karar verene kadar çoktan gitmiş olurdu :D
    Hayatımda izlediğim en iyi film üçlüsü! Sonuncusu biraz depresifti bana göre ancak yine vazgeçilmez. Konuşulanlar, felsefi hava, düşünceler ve iki karakterin birbirine kattıkları paha biçilemez resmen. Bu şekilde benzer bir film yok sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pinquitte,
      çok çok güzeldi film ben artık serinin hayranlarındanım =) karar vermesi zor ama o bilinmezlik heyecan bence senide indirirdi =)

      Sil
  17. Eğer inmeseydim, heyecanla anlatıcak bir hikayem nasıl olurdu sevgili Zamska.. Tabi ki inerdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ms. Grumpy,
      kulübe hoş geldin =)

      Sil
  18. Yanıtlar
    1. Ms. Grumpy,
      Ben o mimi yapıcam da geç kalmadım dimi =)

      Sil
  19. Çoook sevdiğim bir film serisini yazmışsın! Yorumlarına katılıyorum ve ben de herkese öneriyorum. :) Zamanı unutturan filmler cidden. Bu arada, sen mimledim. Kendi hazırladığım ilk mim oldu. Zor sorular oldu biraz. Umarım yaparsın canım. :) http://ortaboypopcorn.blogspot.com.tr/2014/11/karsnzda-baslattgm-ilk-mim-ya-oyle.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asena,
      Hala yapmadım ama biliyorsun yapıcam. Sadece azıcık daha bekleticem =)

      Sil
  20. Mimlendiniz :) http://ruyakapanim.blogspot.com.tr/2014/11/dr-coffeeden-ilk-mim-kendime-ayrdgm.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Ankaralı, Mümkün olan en kısa zamanda yapacağım =)

      Sil