PUCCA : AY HADİ İNŞALLAH!

/
17 Yorumlar
        Yine Pucca, yine ben, yine kahkaha, yine gözlerin dolması. Galiba Pucca`yı okuyup tek gözleri dolan mal benim. Hem gülmekten hem üzüldüğüm için. Bu acıma hissinden dolayı falanda değil. Bi şeyler içimde tanıdık geliyor. Farklı durumlar aynı his gibi. Yoksa annem ne beni terk etti nede sevsem mi nefret mi etsem bilemiyorum. Ama bi şeyler Pucca`da farklı işliyor. Beynim sanki o kitap sadece bana özel yazılmış, karşıma geçmiş başına gelenleri anlatıyor gibime geliyor.


       İlk depresyon halindeyken alıp iki kitabı hızlıca tüketmiştim. Üçüncü kitabı o kadar çok bekleyip Ankaralı öküzüne o kadar çok  kızmıştım ki… Ama yine dayanamayıp şu görme engelliler için sesli kitap olayında istediğin kitabı seç dediklerinde ilk tercihim Pucca oldu. O daracık odada sanki o satırları ben yazmışım gibi resmen ruhumu katarak okudum. Ağız dolusu küfür ettim, kendimi tutamadım güldüm… Ve sonunda Ceri ile hikayesini okuyabildim.


        Ve Geri Kalan Herşey`de Ceri`nin ortaya çıkması itibariyle Ceri taraftarı oldum birden. Pucca`nın haksız olduğunu bilsem bile ama bu Ceri modundayım. Çünkü o göt heriflerden daha çok seviyor gibime geliyor. Sinirli, bazen de öküz olsa da bence bu kızı harbiden seviyor. Ceri`ye dair sinir olduğum tek şey şu yaş olayını kafaya fena halde takması. “Anladık kızdan büyüksün de zorlasak bile babası olacak yaşta değilsin fazla abartmıyor musun?” diyesim geliyor.




         Kitap tam bir Pucca klasiği. Yok artık tanınıyorum dediklerime dikkat edeyim derdi yok. Popülaritem arttı kendimi şöyle öveyim derdi de yok hatun ben neysem oyum, ister beğen ister beğenme diyor. En azından okuyucularına. Yoksa o da her insan gibi adama kendini beğendir, annesine beğendir, köprüyü geçene kadar olayına giriyor. İçinden söyledikleriyle dışından söyledikleri bir olmuyor. Sanki hangimiz bunu yapmıyoruz ki. Biri iç sesimi altyazıyla verse yanımda üç beş insandan başka kimse kalmaz.


         Kitap Ceri`nin evlilik teklifiyle olaylara giriyor ve siz sonra fark etmeden bitiyor. Nasıl bitti anlamıyorsunuz bile. Otobüste okurken kahkaha attım, eve geldim gözlerim doldu. Pucca`ya baya alışmışım. İlk defa bu kitabı okurken ya biterse, daha yazmazsa ne yaparım derdine düştüm. Köşe yazılarını okuyorum, kitaplarını yutuyorum ve her seferinde hatun beynimi mi okuyor modundayım. Hani şu aklınızdan geçip de söylemedikleriniz oluyor ya, ha işte bunları söylüyor.


          Pucca`nın makus talihine o kadar alışmıştım ki Ceri ile ayrıldıklarını duyduğumda ilk aklıma gelen yine evlilik direkten döndü, terk edildi bu kız. Ceri`de üç beş aya kakalağın biriyle evlenir olmuştu. Kitapta baktım durumlar bambaşka. Kendini kimseye zorla sevdiremiyorsun. Bırak karşındakini tanımayı kendini tanımıyorsun. Bazen öyle sınıra geliyorsun ki kaçıyor gibi görünürken yaptığın aslında onu senden kurtarmak oluyor. Bence Pucca`nın yaptığı da tam olarak buydu. O yüzden onu terk ederken anladım, kızamadım. Sadece şu Adam mevzusuna ayar oldum. O Adam dedikçe ben Ceri dedim.


        Pucca her zamanki Pucca. Biraz yalancı, biraz kavgacı, biraz huysuz, deli gibi kıskanç biraz sinsi, çokça paranoyak, azıcık dengesiz, bolca dedikoducu, çıkarcı falan. Ve ben bu saydığım özelliklerin hiç birini kötülemek için söylemiyorum. Çünkü her insanın ben mükemmelim kalıbının altında bunlar olduğuna inanıyorum. Kendim için bile. Pucca bence herkesten aynı zamanda daha dürüst. En azından ben buyum diyebildiği bi yeri var. Ve biliyorum ki tüm bunların altında gerçekten vicdan sahibi. Kalbi hala 8 yaşında en sevdiği elinden alınmış bi çocuk gibi kırık, hüzünlü. 


        Kitabı kesinlikle okuyun, hem de her kitabını. Kendinize karşı biraz dürüst olmanızı, kendinizin farkınıza varmanızı sağlar. Kişisel gelişim kitaplarından ve zırvalıklarından ölümüne nefret eden biri için Pucca bende bu etkiyi mi yapıyor ne. Gerçi okuduktan sonra ağzım fena halde bozuluyor ve annem terliği gösteriyor ama olsun. He bu arada Adam fal tarifine uyuyor ama fala inanma falsızda kalma derler. Ama gel yapma, ne falcı teyzeler gördük neler salladı. Bu arada annem iyi fal bakar. Eğer bi gün Pucca okursan bu yazıyı söz annemi ikna edicem, fala gel. Hatun fal konusunda kendini fazla naza çekerde.

Bu aralar taktığım şarkı...






Benzer Yazılar

17 yorum:

  1. SÜĞE BİR ANALİZ

    YanıtlaSil
  2. SÜPER BİR ANALİZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) pucca yotumu yazmak en az okumak kadar eğlenceli oluyor ;)

      Sil
  3. oha bayağı güzel yazmışsın ve seninle aynı fikirdeyim kitapı alıp okuduğum 2 gün içerisinde asosyalleşiyorum resmen yemek yiyorum geri kitap okuyorum sonra bırakıyım diyorum yavaş yavaş okuyumda bitmesin diyorumda yok dayanamıyorum 2 gün sonrada ya yazmassa bir daha ben napıcam falan diye düşünüyorum evet benimde ağzım bozuluyo annemden azar yiyorum ama olsun buna değer bence bide önerdiğin böyle bir kitap varmı yeni kitap çıkana kadar okumak için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba oncelikle Teşekkürler :) nedense pucca nin yerini hic bişey tutmuyor:) Hürriyet de yaziyor artik pazar sabahlarimin klasiği :) ama bunun yaninda pinfreud seviyorum o da dizüstü edebiyati kulvarinda yaziyor ;) aorun bende degil sende kitabi ilk kitap olsa gerek :) simdiden keyifli okumalar

      Sil
  4. biraz önce profilini okudumda sen=ben kardeşim :D asdfghjkl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha progilime ne yazmistim ben diye merak edip baktim tekrar :) suan kimsin onu merak ediyorum :) sık sık yaz seni burda gormek isterim :)

      Sil
    2. geldim :D bide ben nasıl kendimi göstercem bilmiyorum :D

      Sil
    3. hoş geldin =) ya sen bi takma isim seçsen de yazdığın yorumları onla imzalasan çok hoş olur =) arada kaynatmiyim seni =)

      Sil
    4. dur smilerım ben miley olsun takma adım :D olurmu ben smilerım senin hayran olduğun biri varmı

      Sil
    5. ben pek öyle fan olma işlerini falan hiç beceremedim=) ama Bach ve Edith Piaf çok severim =)

      Sil
    6. onları tanımıyorum desem :D sen kızsın dimi bende kızım :D genelde kızlar justin bieber sever ama ben pek hoşlanmıyorum ondan

      Sil
    7. 5 gün oldu -.- -miley

      Sil
    8. Justin mi aman benden uzak olsun :) sehir dışında yim kaçtım istanbuldan :)

      Sil
    9. ooh iyi yapmışsın nereye gittin :))) -MİLEY

      Sil
  5. şey bu puccanın ankaralı sevgilisi sanırım muhabir ahmet görmez googleye yazın çıkıyor puccanın anlattığı gibi bi tip biraz göbekli topalak kafalıı sası gözlü falan hemde adam evlenmiş onu haber yapmışlar aynı puccanın anlattığı gibi atatürk yaka papyonu falan var bide adam ankarada muhabir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mırıl gyl,
      Oha ben bunları bilmiyordum. Artık küfür adresim belli. Görmeden sinir olduklarımdan biridir kendileri :)

      Sil